دستگاه لیزر برش و حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر برش و حکاکی

دستگاه لیزر برش و حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر برش و حکاکی

ماشین برش و حکاکی | دستگاه حکاکی و برش لیزری | حکاکی و برش لیزری | برش و حکاکی لیزری

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 در اینجا قصد داریم به معرفی دستگاه برش لیزری بپردازیم.

برش لیزری به وسیله  دستگاه برش و حکاکی لیزر از یک خروجی قوی لیزر که دستگاه لیزر نامیده می شوند انجام می شود. قسمتی از جسم توسط دستگاه برش لیزر و حکاکی بریده می‌شود یا آب می‌شود یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود و توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شودو اثری از آن باقی نمیماند و سر انجام سطح بریده شده با کیفیت بسیار عالی بریده می‌شود.
ساختار تولید لیزر شامل دو آینه است که به صورت موازی روبروی هم قرار گرفته اند به گونه ای که یک نوسان ساز را تشکیل می دهند، با ایجاد یک محیط فعال بین آینه که روند تابش و بازتابش بین آن دو را تقویت کند عمل لیزش اتفاق می افتد. لیزر گازی، لیزر شیمیایی، لیزر رادیواکتیو، لیزر جامدو ... را می توان به عنوان انواع مختلفی از لیزرهای برش و حکاکی نام برد، اما در دستگاه لیزر صنعتی دو نوع می باشد یعنی دستگاه لیزر گازی و دستگاه لیزر جامد. ماشین های لیزر صنعتی جامد و گازی نیز هر کدام به انواع مختلفی تقسیم می شوند، مثلاً در میان انواع ماشین لیزر های صنعتی گازی، دستگاه برش لیزر و حکاکی صنعتی CO2 بیشترین کاربرد را داشته  و از آن برایبرش و حکاکی لیزری انواع مواد مختلف مانند چوب، پلکسی گلاس، شیشه، پارچه و … استفاده می شود. دستگاه لیزر صنعتی جامد  نیز بیشتر لیزر یگ است که برای حکاکی و برش لیزری فلزات از آن استفاده می شود. دستگاه لیزر CNC که از این تکنولوژی استفاده می کنند را می توان به دو بخش دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات تقسیم کرد. این دستگاه ها با هدایت کامپیوتری و توسط لیزری که از آنها متساطع می شود عملیات مختلفی مانند برش لیزری، حکاکی لیزری و… را انجام می دهند. این دستگاه ها مزایای زیادی دارند، مثلاً سرعت بسیار  بالایی دارند و با توجه به هدایت شدن توسط کامپیوتر، خروجی های کاملاً یکسانی دارند. درصنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و… لیزر صنعتی قابلیت استفاده دارد.

  • cuttingengraving نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

دستگاه های لیزر برش و حکاکی

 با استفاده از دستگاه‌های حکاکی و برش لیزری میتوان انجام انواع حکاکی و برش لیزری سریع را با بالاترین کیفیت انجام داد.  این دستگاه با طراحی فوق‌العاده سیستم الکتریکی،  و قابلیت دفع نویز و پارازیت است که  می توان تمامی کارها را پس از طراحی به ماشین برش و حکاکی لیزری سپرد این دستگاه که  قابلیت های مختلفی را دارا ست توسط شرکت پرسناژطراحی شده و دارای قابلیت های دیگری  از جمله این که میتوان از آن ها برای ایجاد برش و حکاکی سطوح مختلف براساس الگو های مختلف موجود استفاده کرد. ماشین های برش و حکاکی  در این دسته بندی ها معرفی میشوند:

 

  1. دستگاه های لیزر برش و حکاکی  YW
  2. ماشین های برش و حکاکی  PN
  3.  دستگاه ها برش و جکاکی لیزری سری  CMA

 

  • cuttingengraving نادر رفیعی