دستگاه لیزر برش و حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر برش و حکاکی

دستگاه لیزر برش و حکاکی

آشنایی با دستگاه لیزر برش و حکاکی

ماشین برش و حکاکی | دستگاه حکاکی و برش لیزری | حکاکی و برش لیزری | برش و حکاکی لیزری

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 آشنایی با سوله های مدرن

سوله یک سازه ی فلزی با سقف شیب دار است این سوله ها بسیار زیبا هستند اما برای حفظ کیفیت و رتبه ی آن برای حل و برطرف کردن کمبودهای امکاناتی و ضعفی که در درون آنها وجود دارد و اینکه مزیتها و حسنهای سوله بالا یرود از سوله های جدید و نو و مدرن در شکلها و طرحهای مختلف استفاده شده است. وبسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. مثلا در شرکتهایی سوله ایی برمبنای مقاطع تو خالی را ارائه داده اند که این سوله با کاهش حجم جوش توانست  به عنوان گزینه ی مطلوب در سوله سازی مدرن شناخته شود . هر چقدر این مزیتها و عوامل مفید تری در سوله  طراحی شود به عنوان سوله سازی مدرن شناخته میشود .اما هنوز هم هستند شرکت هایی که کار در سوله های دست دوم را ترجیح میدهند.

 سوله یک سازه ی عمرانی

یکی از زیباترین و مهمترین سازه ها در عمران به نام سوله سازی شناخته شده است که کاربرد بسزایی در جهان دارد. همانطور که میدانید سوله به سازه های فلزی باسقف شیبدار میگویند که که نسبت به ابعاد و کاربردشان متفاوت است . طراحی سوله  وساخت آن بسیار زیبا و حرفه ایی است که مورد توجه خیلی از مخاطبین قرار میگیرد .هر قسمت سوله  دارای اجزایی است که توسط مهندسین مورد بررسی  و طراحی میشود . کاربرد سوله در مکانهای مختلف با طراحیهای زیبا به عنوان بهترین سازه ی عمرانی شناخته شده است .


  • cuttingengraving نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 قسمت شرقی اصفهان در ساخت سوله 

تلاش برای ارائه ی بهتر خدمات در سوله سازی مهم و ضروری است . آشنایی باسوله و سوله سازی در مکانهای مختلف مورد بررسی باید قرار گیرد.تا اینجا اطلاعاتی را کسب کرده ایید .و میدانیم که ساخت سوله در مکانهای مختلفی متفاوت است .بنابراین افراد متخص آن باید به امکانات مورد نیاز در ساخت سوله و آن هم سوله سازی در اصفهان توجه کنند . در قسمتهای شرقی اصفهان یعنی شهرهای شرقی ، آنها در مناطق کویری هستند ، پس بارش برف و بارندگی خیلی کم و محدود است بنابراین طراحی سوله توسط متخصصین به صورت سبک و با شیب کم در حدود پانزده درصد و ده درصد اجرا میشود . اما در مناطق برفی شیب بیشتره مثل بیست درصد یا بیست و پنج درصد است. در قسمتهای  مرکزی شهرهای اصفهان این مناطق بارش متوسطه مثل تیران ، شهرضا ،کوهپایه ، خمینی شهر  و... در این مناطق شیب ملایمی را برای طراحی سوله استفاده میکنند . پس رعایت این نکات ضروری و الزامی است .برای دریافت اطلاعات دقیق درباره سوله های دست دوم در اصفهان میتوانید به سایت ما سر بزنید.

 شهر اصفهان و سوله سازی

در این مطلب هدف بر این اساس است که به شما توضیحاتی پیرامون ساخت سوله در استان اصفهان و خود شهرستان اصفهان داشته باشیم تا اگر شما در این استان یا شهرستان تاریخی فعالیت میکند با تهیه ی سوله ی خود دچار مشکل نشوید و بتوانید براحتی شرایطی برای پیشرفت خود و صنعت خود ایجاد کنید.

در شهر اصفهان براساس و مناطق مختلف آن براساس آب و هوا و محیط آن سازه ها و سوله  ها طراحی و مورد بررسی و به عمل می آید . با سوله آشنا هستید که یک سازه ایی فلزی در صنعت است که سقف شیب داری دارد و برای مکانهای مختلفی طراحی میشود .مثل باشگاهها ف سالنهای بزرگ، فروشگاهها و غیره انجام میشود. اصفهان جزء برترین سوله سازی ها در ایران است . در هر شهر اطراف اصفهان براساس آب و هوا سوله را میسازند .مثلا در قسمتهای برف خیز اصفهان ساخت سوله را براساس بارش برف ، زلزله ، و باد طراحی میکنند و باید در طراحی شیب سوله ها بیشتر و سوله سنگین تر باشد . توجه به این نکات در ساخت و نصب سوله در اصفهان مهم و ضروری است.

  • cuttingengraving نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

طراحی مهم در ساخت سوله 

عملیات ساخت سوله براساس نقشه ها و مستندات فنی عملیاتی خواهند شد . از این رو توجه به اصولی کلی در این زمینه دارای اهمیت است. 
توانایی فنی در ساخت سوله می تواند منجر به تحویل سازه ای پر قدرت تر و با قیمت تمام شده منطقی تر گردد . از این رو توجه به انتخاب پیمانکار مناسب در جهت ساخت سوله می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. بدیهی است که پروسه انتقال و نصب سازه نیز نیازمند توانایی فنی بالا و قدرت مانور تیم های طراحی و ساخت سوله را نشان میدهد . 
ساخت سوله فرایندی تخصصی و بسیار دقیق است ، فاکتورهای بسیار مهمی در طراحی دخیل هستند که عدم توجه کافی به آن هامی تواند هم هزینه بسیار بالایی را برای ساخت ساختمان و بنای مورد نظر تحمیل کند که در واقع صرفه اقتصادی را زیر سئوال میبرد و علاوه بر آن ممکن است ضمن کاهش عمر مفید بنا، استحکام و پایداری کافی را نیز نداشته باشد و در مواقعی سبب ایجاد حوادث جبران ناشدی خواهد شد .
اما نکته مهم در این بخش عدم توانایی همه صنایع برای راه اندازیو ساخت سوله نو می باشد. واضح است که اهمیت سوله های دست دوم در این بخش می تواند بیش از پیش مورد ارزیابی قرار گرفته و نیاز ها را تامین کند.

سوله دست دوم بهترین صنعت 

شاید برای کمتر کسی پیش آماده باشد که نام سوله را نشنیده باشد. سوله های صنعتی به عنوان سازه های فلزی با سقف شب دار معرفی می شوند که براساس طراحی های از پیش تعیین شده ساخته و طراحی می شوند. 
بیشترین موارد ساخت سوله برای بهره برداری در صنایع از قبیل کارخانه‌ها، اسکلت ساختمان، انبارها، مرغداری‌ها، آشیانه‌های هواپیما، تعمیرگاه‌ها، فروشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی که با قاب‌هایی با دهانه یزرگ نیاز است استفاده می‌شود.
گاها پیش آمده که این بناها با ساخت اسکلت فلزی سرهم شده و ساخته می شوند . اما باید بدانید که هزینه های ساخت این سازه ها در صورت استفاده از ساخت اسکلت فلزیبسیار ناکارامد و غیر منطقی است. چرا که حجم انبوهی از مواد خام مصرفی را نیاز خواهد داشت .

  • cuttingengraving نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

تفاوت سوله دست دوم ونو

 

اافرادی هستند که مشغول فروش سوله ی دست دوم هستند ولی از نظر آنها سوله ی دست دوم میفروشند اما واقعیت سوله ی دست دوم را نمیفروشند  سوله دست دوم سوله ایی است که در هنگام تولید ایراد یا اینکه  در محلی بوده و سپس باز شده و دومرتبه بسته و یا اصطلاحاً مونتاژ می شود ولی به دلیل تعداد کم یک همچون مواردی و تقاضای بیش از عرضه آن، یک عده اقدام به ساخت سوله هایی با ورق های ضایعاتی می نمایند که این ها اساساً سوله نیستند و سازه های آنها مرکب از ورق های مقراض ضایعاتی و با چیدمان و جوش بسیار نامناسب می باشد…

خرید و فروش سوله دست دوم و سوله ارزان

 

اگر شما قصددارید که یک کسب و کار تازه را شروع کنید به شما پیشنهاد میکنم که در از سوله دست دوم استفاده کنید.اما این نکته را نیز باید به شما گوش زد کرد که بسیاری از افرادی که از این سوله ها استفاده کرده اند نارازی بوده اند.بنابر این اگر شما میخواهید از جمله افراد ناراضی نباشید حتما به بررسی این مطلب بپردازید تا درباره این سوله ها و نحوه استفاده از آنها به اطاعات بیشتری دست پیدا کنید و بی گدار به آب نزنید.

  • cuttingengraving نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

کارکرد دستگاه برش لیزری

قسمتهای زیادی در دستگاه لیزری حکاکی وجوددارد که کاملا مشخص است . اول اینکه در این دستگاهها یک چشمه ی انرژی وجود دارد.اما میتوان هم از یک چشمه  با قدرت نور معمولی استفده کرد واکنشهای شیمیایی ، یا حتی لیزر برش و حکاکی دیگر به کار برد. قسمت های لازم دیگر لیزر به محیط فعال موسوم است.محیط فعال ماده ای است که می تواند انرژی را جذاب و آزاد کند. این محیط می تواند جامد باشد، مثل یاقوت یا بلورهای دیگر، مایع باشد، مثل بعضی رنگینه ها، یا گاز باشد، مثل دی اکسید کربن. باریکه دستگاه لیزر برش در واقع در محیط فعال تولید می شود. آخرین قسمت اساسی دستگاه برش لیزری پسخوراند است. ساز و کار پسخوراند از دو آینه با سطوح بازتابنده دیگر تشکیل شده است که در انتهای محیط فعال قرار می گیرد. یکی از آینه ها با نام جفتگر خروجی بازتاینده جزئی است.

مراحل حکاکی و برش لیزری

عمل حکاکی و برش لیزری در چند مرحله انجام می گیرد. چشمه انرژی، درخشی از نور گسیل می دارد و محیط فعال آن را جذب می کند. انرژی جذاب شده، بعضی از اتمهای محیط فعال را برمی انگیزد و آنها به تراز انرژی زیادتر می پرند. درخشهای مکرر نور برانگیزش، با پمپ اتمهای محیط فعال ادامه می دهد. وقتی که در محیط فعال تعداد اتمهای برانگیخته یعنی انرژی زیاد بیشتر از اتمهای انرژی کم باشد، وارونی جمعیت به وجود می آید. پدید آمدن وارونی جمعیت برای عمل لیزری ضروری است.

درحین عمل برش و حکاکی لیزری، اتمهای با انرژی زیاد، در حال برگشتن به تراز انرژی کم، انرژی اضافی خود را به صورت مقادیر نوری ظریفی به اسم فوتون تابش می کنند. این نور به نوبه خود، اتمهای دیگری را در محیط فعال بر می انگیزد و همین اتمها نیز نور آزاد می کنند. به این ترتیب اتمهای بیشتر و بیشتری از محیط فعال فوتون تابش می کنند و واکنش زنجیره ای افزایش انرژی راه می افتد. این پدیده به گسیل القایی موسوم است . آینه های دو سر لیزر تور گسیل شده را به محیط فعال بر می گردانند و نور باز هم پرشدت تر می شود، فرایندی که تقویت نام دارد. با بیشتر و بیشتر شدن شدت، نور ایجاد شده در لیزر آن قدر قوی مس شود که از جفتگر خروجی که به طور جزئی نقره اندود است به صورت تور لیزر به بیرون می گریزد.

  • cuttingengraving نادر رفیعی